"Purpose: The objective aim this study is to investigate the factors influencing young Muslims' inclinations in West Java to purchase Korean food through visits to Halal-certified Korean restaurants, Employing the Knowledge-Based Theory of Planned Behavior (TPB) framework as the main variables under investigation. Design/Method/Approach: The research methodology utilizes purposive sampling, …
Goal : This research aims to find out the factors that influence the decision of Purchasing Muslim product without halal label in Muslim Owned Restaurant. The primary data of this research is done quantitatively through the distribution of questionnaires. Methode : This research was conducted in the Batu Parliamentary area who are Muslim, have income and have bought food at Muslim stal…
range of food and beverages is in line with the growing awareness of halal certification. However, the importance of halal certification was not fully known by the public. This study aimed to investigate the potential influence of knowledge, attitude, and religiosity on consumers' purchase interest in halal restaurants in West Java. In addition, certain eateries emphasize the natural and cultur…
The halal food industry has experienced significant growth, particularly in metropolitan areas such as Jabodetabek. Halal restaurants are currently in high demand, not only because of their halal certification but also because they guarantee the cleanliness and healthiness of the food they serve. This research aims to examine the influence of price, reputation, and halal certification on consum…
This research aims to explore the factors influencing consumers' purchasing intentions at halal-labeled restaurants, especially among Millennials in Bogor. By adopting the Theory of Planned Behavior (TPB) as a conceptual framework, this study is limited to a sample scope involving 222 respondents aged 20-39 who practice Islam, including both students and private sector individuals residing in B…
Makanan adalah salah satu kebutuhan hidup manusia yang paling mendasar dan merupakan suatu kebutuhan primer setiap manusia untuk mempertahankan hidupnya. Seiring dengan perkembangan zaman, manusia semakin menginginkan nilai lebih dari hanya sekedar makan sebagai pemuas kebutuhan fisiologis. Untuk memenuhi kebutuhan tersebut, manusia akan mencari bentuk kepuasan yang lain seperti rasa ya…
Rumah makan Waroeng GHYAN merupakan salah satu uasaha yang bergerak di bidang kuliner. Bertujuan untuk menampung kebutuhan konsumen dalam menkonsumsi ayam. Rencana bisnis ini dibutuhkan agar usaha yang akan dijalankan dapat bersaing dan berkembang menjadi besar dan dapat menciptakan market pasar yang luas. Tujuan dari penelitian ini yaitu untuk mengetahui peroses pembentukan sembilan …
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui variabel manakah yang mempengaruhi kepuasan pelanggan restoran Generasi Harapan Corner. Teknik pengambilan sampel menggunakan kerja sama pihak restoran Generasi Harapan Corner dengan jumlah sampel sebanyak 100 responden. Penelitian ini menggunakan dua variabel yaitu variabel dependen dan independen. Untuk variabel dependen (Y) dalam pe…
Sebagai Negara yang merupakan konsumen bahan makanan terbesar di Asia Tenggara. Indonesia mampu meningkatkan produktifitas dan profesionalitas kerja produk pangan dalam negeri. Dengan peluang tersebut, maka akan disayangkan jika pengelolanya tidak diproduktifkan. Dengan membuka bisnis kuliner rumah makan khas Indonesia merupakan salah satu cara untuk menentukan makanan tradisional Ind…
Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi dan menganalisa model bisnis pada plant-based restaurant Celery's Jo dengan menggunakan analisis model bisnis kanvas yang terfokus pada 2 dari 9 elemen model bisnis kanvas, yaitu elemen segmentasi pelanggan (customer segment) dan proporsi nilai (value proposition). Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode penelitian tinda…