Repository Institution TAZKIA

  • Home
  • Information
  • News
  • Help
  • Librarian
  • Member Area
  • Select Language :
    Arabic Bengali Brazilian Portuguese English Espanol German Indonesian Japanese Malay Persian Russian Thai Turkish Urdu

Search by :

ALL Author Subject ISBN/ISSN Advanced Search

Last search:

{{tmpObj[k].text}}
Image of ANALISIS PRINSIP KONSUMSI ISLAM TERHADAP PERILAKU KONSUMEN DALAM BERBELANJA ONLINE SHOP
Bookmark Share

Electronic Resource

ANALISIS PRINSIP KONSUMSI ISLAM TERHADAP PERILAKU KONSUMEN DALAM BERBELANJA ONLINE SHOP

Sahnan,M - Personal Name; Ismail,Nurizal - Personal Name; Al-Ayyubi,Solahuddin - Personal Name;

Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui prinsip konsumsi Islami benar-benar telah
diterapkan oleh Mahasiswa Hafidzpreneur Institut Agama Islam Tazkia dalam berbelanja
online shop. Metode pendekatan deskriptif kualitatif digunakan dalam penelitian ini.
Penelitian ini menggunakan data primer melalui wawancara dengan Mahasiswa Kampus
Matrikulasi Hafidzpreneur Institut Agama Islam Tazkia dan menyukai berbelanja secara
online shop. Hasil penelitian menunjukkan bahwa sebagian besar mahasiswa dari berbagai
angkatan telah menerapkan prinsip-prinsip konsumsi Islam, dengan mahasiswa angkatan
2020 menjadi yang paling banyak menerapkan prinsip konsumsi Islam dalam berbelanja
online shop. Para mahasiswa menjalankan prinsip syariah dalam berbelanja, menghindari
riba, memperhatikan maslahah (kebaikan dunia dan akhirat), dan menyalurkan
pengeluarannya untuk di jalan Allah melaui infak, sedekah, dan wakaf. Selain itu, para
mahasiswa juga menekankan prinsip kebersihan dalam berbelanja online, menghindari
Jurnal Syarikah P-ISSN 2442-4420 e-ISSN 2528-6935 Volume 9 Nomor 2, Desember 2023 279
israf (pemborosan) dan gharar dalam transaksi online. Para mahasiswa juga telah
menerapkan prinsip kemurahan hati dan moralitas dalam berbelanja online shop. Dengan
demikian, hal ini sejalan dengan penerapan ilmu ekonomi syariah di kehidupan sehari-hari.


Availability
#
National Journal Location name is not set
2528-6935
Available
Detail Information
Series Title
Ekonomi Syariah
Call Number
-
Publisher
Bogor : Universitas djuanda bogor., 2023
Collation
2528-6935
Language
Indonesia
ISBN/ISSN
2528-6935
Classification
NONE
Content Type
-
Media Type
-
Carrier Type
-
Edition
Volume 9 Nomor 2, Desember 2023
Subject(s)
consumer behavior
Online Shopping
Islamic Consumption
Specific Detail Info
-
Statement of Responsibility
M. Sahnan, Nurizal Ismail, Solahuddin Al-Ayyubi
Other version/related

No other version available

File Attachment
  • Open Repository
  • Original Source
  • LOA
Comments

You must be logged in to post a comment

Repository Institution TAZKIA
  • Information
  • Services
  • Librarian
  • Member Area

About Us

As a complete Library Management System, SLiMS (Senayan Library Management System) has many features that will help libraries and librarians to do their job easily and quickly. Follow this link to show some features provided by SLiMS.

Search

start it by typing one or more keywords for title, author or subject

Keep SLiMS Alive Want to Contribute?

© 2025 — Senayan Developer Community

Powered by SLiMS
Select the topic you are interested in
  • Computer Science, Information & General Works
  • Philosophy & Psychology
  • Religion
  • Social Sciences
  • Language
  • Pure Science
  • Applied Sciences
  • Art & Recreation
  • Literature
  • History & Geography
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Advanced Search
Where do you want to share?